Alternatief trainen op de ElliptiGO

Vlak voor de kerst ging het even mis, de trainingen richting een voorjaarsmarathon gingen heel goed.  Tijdens het uitlopen na een interval training zag ik de rand van het fietspad niet, hierdoor stapte ik precies op de rand waardoor mijn enkel hard zwikte. Omdat ik normaal, wanneer ik alternatief moet trainen, graag op de crosstrainer train zocht ik nu ook naar een mogelijkheid om dit te kunnen doen. Helaas zijn de sportscholen door de lockdown gesloten, zo kwam ik in contact met Anthony van Run2Go uit Putten. Sinds 2 weken train ik alternatief op de ElliptiGO die ik heb kunnen lenen bij Run2Go te Putten.  

Inmiddels heb ik 11 trainingen op de ElliptiGO gedaan en kan ik dus wel mijn ervaring delen met jullie.  De eerste ritten heb ik een beetje moeten zoeken naar de juiste houding en ritme maar dat ging verrassend snel. De hartslagwaarden die normaal tijdens hardlooptrainingen gehaald/gebruikt worden zijn nagenoeg hetzelfde op de ElliptiGO heb ik gemerkt, ook de interval trainingen zijn er goed op te doen. Wind en steilere heuvels een flinke uitdaging, omdat je staat ben je een behoorlijk windscherm. Het trainen geeft dezelfde voldoening en uitdaging die ik ook in het hardlopen had, dit vind ik erg fijn.

Zou ik het gebruik van een ElliptiGO aanraden voor (alternatieve)training?

Zeker! Ik heb gemerkt dat de afwisseling tussen lopen en ElliptiGO heel goed kan. Op deze manier kun je even de schokbelasting van het hardlopen vermijden als je nog niet belastbaar genoeg bent of juist een extra/herstel training wil doen zonder hierbij het lichaam veel te belasten.

Komende weken zal ik nog veel trainen op de ElliptiGO en ik overweeg om er zelf één aan te schaffen.

Op de website van Run2Go, www.run2go.nl, is meer informatie te vinden over de verschillende modellen van elliptiGO, een uitleg over het gebruik en overige informatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *